Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Esprienze
Senest opdateret d. 06-05-2025

1. Aftalens indgåelse

1.1. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for ethvert salg fra Esprienze, medmindre andet er skriftligt aftalt.
1.2. Når en ordre er afgivet og bekræftet af Esprienze, er aftalen bindende for begge parter.

2. Levering

2.1. Levering sker i henhold til den aftalte ordrebekræftelse eller faktura. Levering finder sted "ex works", med mindre andet er aftalt.
2.2. Hvis kunden ikke rettidigt afhenter eller modtager leverancen, har Esprienze ret til at hæve eller fastholde aftalen og eventuelt afhænde eller bortskaffe varerne på kundens regning og risiko.
2.3. Leveringstidspunktet er angivet i ordrebekræftelsen, med forbehold for eventuelle forsinkelser, der skyldes forhold uden for Esprienze’s kontrol.
2.4. Levering til ikke-brofaste øer eller fjerntliggende områder kan have længere leveringstid og ekstra omkostninger, som skal aftales særskilt.

3. Mangler og Reklamation

3.1. Mængder ved vægtvarer angives som "cirka"-angivelser, og der accepteres afvigelser på op til 10%, både over og under den angivne mængde.
3.2. Kunden skal straks efter modtagelsen underkaste leverancen en grundig undersøgelse.
3.3. Reklamation skal ske til Esprienze straks efter, at manglen er eller burde være opdaget. Reklamationen skal være Esprienze i hænde senest 24 timer efter levering.
3.4. Manglende rettidig reklamation medfører, at kunden mister retten til at påberåbe sig mangler ved leverancen.
3.5. Hvis leverancen er mangelfuld, kan Esprienze vælge at foretage efter- eller omlevering eller give et forholdsmæssigt afslag i prisen.
3.6. Kunden kan kun hæve købet og kræve skadeserstatning, hvis manglen er væsentlig og forårsaget af Esprienze’s uagtsomhed.

4. Produktansvar

4.1. Esprienze er kun ansvarlig for personskader eller tingskader, der er forårsaget af virksomhedens uagtsomhed.
4.2. Ansvar for erhvervstingskader er begrænset til situationer, hvor disse er forårsaget af uagtsomhed fra Esprienze’s side.
4.3. Kunden skal holde Esprienze skadesløs i forhold til krav fra tredjemand, medmindre kunden kan godtgøre, at Esprienze er ansvarlig for det tab, der er opstået.

5. Ansvarsbegrænsninger

5.1. Esprienze er ikke ansvarlig for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af forsinkelse, mangler eller produktansvar.
5.2. Esprienze er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af aftalen, hvis dette skyldes forhold uden for virksomhedens kontrol (force majeure), herunder forhold hos underleverandører eller transportører.

6. Forældelse

6.1. Alle krav mod Esprienze forældes, medmindre de er skriftligt gjort gældende senest tre måneder efter den fastsatte leveringstid.

7. Lovvalg og værneting

7.1. Enhver tvist mellem Esprienze og kunden afgøres efter dansk ret.
7.2. Værneting for tvister er [retssted], Danmark.

8. Force Majeure

8.1. Esprienze er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse som følge af force majeure, herunder naturkatastrofer, pandemier, krig, strejker eller andre forhold, som er uden for virksomhedens kontrol.
8.2. I tilfælde af force majeure kan leveringstiden forlænges med den nødvendige periode, som forholdet varer.

9. Ingen Fortrydelsesret

Som B2B-leverandør gælder der ingen fortrydelsesret på de varer, der leveres, da vi kun leverer til erhvervslivet. Kunden kan ikke returnere varer, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Undtagelser: Fødevarer og varer, der er forseglet af hygiejnemæssige årsager, kan ikke returneres, hvis forseglingen er brudt.

10. Returnering og Ødelagte Varer

10.1. Kunden skal underrette Esprienze hurtigst muligt, hvis en vare er beskadiget under transporten.
10.2. Hvis en vare er defekt ved modtagelse, skal kunden kontakte os inden for 24 timer. Efter denne periode accepterer Esprienze ikke krav om erstatning for transportskader.

11. Persondatapolitik

11.1. Når du handler hos Esprienze, indsamler vi nødvendige persondata, såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, for at kunne behandle din ordre.
11.2. Vi opbevarer dine data i overensstemmelse med gældende lovgivning og videregiver kun oplysninger til tredjeparter, som er nødvendige for at kunne levere varerne (f.eks. transportfirmaer).
11.3. Du har ret til at få indsigt i, rette eller slette dine persondata ved henvendelse til Esprienze.